.

Summering - första säsongen, futsal P04
2019-01-20 12:52
Gott slut !

Säsongen 2018-19 startade sent och med några få inomhusträningar i ben och huvud. Så den korta serie vi spelade i blev alltför tuff med riktigt bra motståndare. Vi var även ovana vi de mycket långa matcherna, 2x20 minuter effektiv tid. Men matcherna gav god träning inför de cuper som komma skulle.

Laget har deltagit i tre olika cuper, och mött i princip alla de bästa lagen i hela Västsverige. Totalt blev det tolv cupmatcher, med 6 vunna 4 lika och 2 förluster.

Speciellt kan man plocka fram det goda spelet mot Torslanda i två matcher, segern mot Våmb och den oavgjorda semifinalen (med mersmak) mot Kinna - alla mycket bra lag. Sammantaget många riktigt bra matcher av laget !

Spelmässigt märks det så klart att vi inte tränar tillräckligt mycket futsal, men stabilt och aggressivt försvarsspel, kombinerat med giftiga spelvändningar och hårt jobb är en bra kombination. Stundtals visade vi även goda kvaliteter som spelförande.

Nu blir det med största sannolikhet vila från futsalen för denna vintern, och vi jobbar på att få bra träningstider inför hösten och nästa säsong.

Nu ser vi fram mot en riktigt bra fotbollssäsong - och tar med de goda vibbarna, kämpatakterna och det stundtals fina spelet.

Club Intersport
Stöd föreningen, handla här!
Stöd till Kullavik IF
Sponsorer till Kullavik IF